• UTFÖRSÄLJNING 50% RABATT
Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish
En del av Dots'n'Bows Apparel

Köpvillkor

  1. Om Groovy Fabrics (en del av Dots'n'Bows Apparel)

            Org.nr 5591780753

         Företagets namn Zanna Li Apparel AB

  • Företaget har sitt säte i Östersund Företagets postadress är Brunflovägen 12, 831 37 Östersund.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • Betalningsalternativ. Swish, kort via Stipe eller Klarna.
  • KLARNA får ej användas som betalningsalternativ på produkter som förhandsbokas eller har längre leveranstid!
  • När  du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din  e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter,  pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected]
  1. Leverans 
  • Normalt skickas ordrar ca 3-5 dagar efter beställning. OBS! Ordrar skickas på torsdagar varje vecka.
  • När er order är färdig och skickas från oss får ni ett mail med information om att er order är på väg.
  • Om  förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om  längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]
  • Det  är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till  oss  vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, efter det  att  vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos speditören, samt   tillser att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom   skälig tid från avsändandet, vanligtvis nio (9) dagar från avsändandet.
  • Vårt ansvar upphör efter inlämning till fraktbolaget.
  • Ordern  skickas med PostNords varubrev som standard upp till 2kg och med DHL från 2kg.
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi  reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från  leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende  på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  1. Ångerrätt
  • Vid  köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars  ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har  beställt.
  • Ångerrätten gäller endast färdiga produkter. Klippta tyger omfattas inte av ångerrätten

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]  I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret  samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du  står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur,  produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig  förpackning.
  • Vid retur får produkten ej vara använd eller tvättad (Endast testad)
  • Tänk  även på att det är du som kund som ansvarar för varans skick efter att  du mottagit den från oss. Det är alltså du som kund som ansvarar för  varan under returtransporten. Vi rekommenderar att du paketerar en  eventuell retur väl så att varan inte skadas under transporten till oss.
  • På  återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa  motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid  använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Klippta metervaror

  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi  besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle  produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi  oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att  kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts. 
  • Klippt metervara kan ej returneras.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om  det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande  produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med  gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid  godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en  reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med  gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi  riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning 
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi  accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av  omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig,  myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare  tas inget ansvar för eventuella förändringar på  produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och  andra faktorer utanför vår kontroll.
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter.  Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då  en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet  samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera  produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt  lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i  integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i  cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.  Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara  på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att  ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer  information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla hos Groovy Fabrics accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina  personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte  in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi  säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan  rättslig grund.
  • Groovy Fabrics är ansvarig för behandlingen av  personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter  behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de  tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för  att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För  att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till  din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress,  telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Om du har angett  dina mått lagrar vi även dessa i vårt kundregister.
  • Dina  uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina  uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att  efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid  genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som  lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Swish, Kort & KLARNA.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För  att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi  dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med  fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans.  E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med  fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: PostNord, DHL, Schenker.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har  du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och  e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla  dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse 
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du  kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns  få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska  behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis  enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Groovy Fabrics är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi  använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs  hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig  information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert  sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi  förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren.  Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De  ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök  på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I  tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets  kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna  Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än  Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för  medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.